Med en årelang erfaring inden for administration af SharePoint, kan jeg tilbyde at hjælpe med at få styr på SharePoint løsningerne i virksomheden.

Dokumenthåndtering i SharePoint:

De fleste kender det her med at have dokumenter liggende enten lokalt på ens egen PC, eller på et fil-share der er oprettet af IT-afdelingen – hvor vi forventer at det kun er de nødvendige personer der kan se dokumenterne.

De fleste har også oplevet, at de ikke kan finde deres dokumenter igen, eller at der pludselig kommer en og spørger ind til indholdet på et dokument, som man slet ikke havde forventet at andre havde adgang til.

Vælger I derimod at opbevare dokumenterne i SharePoint, har man som bruger mulighed for selv at vælge hvem man vil give adgang til dokumenterne og det er nemmere at finde tinge ved hjælp af SharePoints super optimerede søgemaskine.

Bruger I SharePoint Online, som er en del af Micosoft Office 365, er der også hjælp at hente i forhold til GDPR. Eksempelvis kan du:

Få information om alle de dokumenter der indeholder er CPR nummer
Få information om alle de dokumenter der indeholder et kontonummer
Lave automatisk sletning af dokumenter der er mere end for eksempel 5 år gamle, hvis de indeholder CPR numre.

Dokumenter i SharePoint giver mulighed for ting som versionstyring, deling, rettighedsstyring, Flere brugere kan redigere i dokumenter samtidig, Brugere kan selv gendanne slettede dokumenter

Mange er også for alvor begyndt at bruge den fantastiske OneDrive For Business i de forskellige organisationer, hvilket er ret fantastisk – men en del har ikke helt styr på hvad der egentlig bliver gemt på de personlige OneDrives, og hvordan er det nu lige med deling, GDPR og leveregler for dokumenter i det hele taget på OneDrive For Business.

Lad mig hjælpe jer med at få flyttet jeres dokumenter til SharePoint/SharePoint Online, således at der er styr på dokumenterne i jeres løsning, og undgå tabte dokumenter, eller en over fingerne fra GDPR sherifferne.